Alla inlägg den 21 november 2014

Av puckolina - 21 november 2014 19:52

Jag fick lägenheten! Nu känns det jättebra och jag vill mest att tiden ska gå fort så att allt kan bli klart så fort som möjligt. Idag har jag varit ledig och försökt fixa med papper etc eftersom vi har ansökt om att sambon ska kunna ta över lägenheten vi bor i nu. Jag är lite tveksam till att det kommer att gå med tanke på hans inkomstnivå, men vi måste i alla fall försöka. Skulle det gå så skulle allt bli mycket lättare för mig. Jag kan lämna de möbler jag inte vill behålla, behöver inte flyttstäda, behöver inte tokstressa etc. Dessutom så skulle det självklart vara det bästa för honom och det skulle göra det lite lättare för mig också. Jag vet att jag inte ska ha dåligt samvete för att jag inte tar hand om honom, men ibland är det svårt att låta bli. 


Jag ser dock till mig själv först och tänker inte ge det överdrivet många dagar innan jag säger upp lägenheten och skriver på kontraktet för den nya (samma bostadsbolag så jag måste göra det samtidigt). 


Nu är det tyvärr helg, så jag hoppas på något vettigt besked redan på måndag, senast tisdag. :)

Ovido - Quiz & Flashcards