Alla inlägg den 13 december 2014

Av puckolina - 13 december 2014 17:29

Att ge till välgörenhet är en fråga om alla har en åsikt om, för en del är det självklart att ge lite av sitt överskott, andra skulle aldrig komma på tanken. 


Jag ger lite då och då, oftast när det har hänt någon speciellt katastrof eller i samband med galor. Som nu när musikhjälpen pågår. Jag ger naturligtvis i hundsportens namn och eftersom "vi" har vunnit insamlingsligan i några år nu så blir även jag lite extra taggad. Det är självklart tanken med upplägget på insamlingen, tävlingsinstinkten ska triggas och det ska bli lättare att öppna plånboken. Det är också en av anledningarna till att jag ger -  för att sporra andra. 


Jag ger också till tiggare ibland. Inte ofta och naturligtvis inte nog för att göra någon skillnad. Men ibland, för att det känns fel att inte göra det. 

Av puckolina - 13 december 2014 12:00

Jag är väldigt inriktad på min kommande flytt just nu och för att fördriva tiden så sitter jag lite nu och då och skriver listor på saker jag måste köpa efter flytten och saker jag vill köpa. 


Det jag måste köpa är än så länge inte så mycket. Ny soffa, köksbord + stolar, reauter och några köksknivar. 


Listan på saker jag vill köpa till lägenheten är lite längre och består mest av kökssaker, sådant som jag har haft i väldigt många år och gärna vill byta ut. Nytt diskställ, en del nya kastruller, fina tillbringare och salt och pepparkvarn. Dessutom är jag enormt sugen på en gryingsklocka.. Jag har velat ha en jättelänge, men eftersom jag ofta har klivit upp 4-5 timmar före sambon så har det inte känts speciellt snällt mot honom att ha en. Jag vill också ha nya tavlor.. Jag älskar de jag har, men de består uteslutande av arvegods och det skulle faktiskt vara lite kul att ha moderna tavlor på väggarna för första gången i livet. 


Jag funderar på att börjar titta runt lite nu och då redan efter nyår (när det förhoppningsvis är rea) och börja göra en del inköp. Det gör ju ingenting om sakerna står i förrådet i någon månad, så länge jag har koll på vad det är och det inte blir för mycket. Inte tavlor och annan inredning förstås, men köksprylar i alla fall. :)

Ovido - Quiz & Flashcards