Alla inlägg den 29 december 2014

Av puckolina - 29 december 2014 20:56

En stor motivation för att bli mer ekonomisk och sparsam har varit min kommande flytt. Det är alltid lättare att hålla i pengarna när man har ett specifikt mål med dem, och mitt mål att kunna köpa nya möbler utan att behöva sälja fonder / röra mitt långsiktiga sparkonto har fungerat riktigt bra. Men tack vare mina underbara släktingar så känner jag inte alls samma stress längre, vilket har fått mig att känna att jag faktiskt kan släppa lite på tyglarna trots att det är januari. 


Helt gränslös varken tänker eller vill jag vara däremot. Jag tänker fortfarande sträva efter att hålla min budget, även om det är okej om den överskrids en del. Dessutom har jag börjat få mina prioriteringar ganska klara för mig. Jag vill gärna spendera pengar på att äta ut och att umgås med vänner. Så länge jag inte börjar om / eskalerar i mitt tidigare beteende av att handla bara för handlandets skull. 


I helgen var jag ute och åt middag och drack vin med goda vänner, och tog dessutom taxi hem.. en extravagans som jag ytterst sällan känner behov av. Imorgon blir det en tur på stan och lunch med en annan god vän. Massa massa pengar, men såå värt det. 


Sen har jag lite annat som jag har bestämt att jag ska handla, vilket naturligtvis passar bra nu när jag är sjukt shoppingsugen efter allt jobb och alla röda dagar. Mascara behöver jag. En kalender behöver jag. Sen ska jag faktiskt titta på en t-shirt också.. absolut inte nödvändigt på något sätt, men den var fiiin. :p 

Ovido - Quiz & Flashcards